Friday, August 7, 2009

minggu yang sibuk

minggu ini memang satu minggu yang sibuk. banyak perkara yang perlu disiapkan dalam masa yang singkat. walaubagamanapun, kerja-kerja perlukan siap dalam tempoh yang ditetapkan.

kerja-kerja ini ada dari jabatan , ada dari runah. siapa akan tahu kesusahan itu.....

apa pun kerja perlu siap. EQ perlu tinggi untuk mengatasi segala masalah. segala rintangan ada untuk menguji kebolehan kita yang ada. jikalau kita dapat melepasi , makna kita telah mempertingkatkan "level" kita. dapat selesaikan masalah dan rintangan , tambahan dapat memajukna diri. kat baguskan.

pengurusan masa juga penting dalam masa kini. pengurusan masa dapat membantu banyak dalam pengurusan masalah dan menlepasi rintangan. dalam hal ini, saya telah mengunakan sepenuh usaha saya dalam menyelesaikan masalah . setiap minit dan saat, digunakan dengan sepenuhnya supaya saya dapat menyelesaikan kerja-kerja saya dengan bailk dan tepat pada masanya.

bantuan dari kawan jug abanyak membantu. oleh itu saya ingin berucapkan terima kasih kepada pihak-pihak atau siapa-siapa yang telah membantu dalam masa yang sengit ini. kalulah tiada bantuan tuan-tuan dan puan-puan , pasti saya tidak dapat selesaikannya dengan sempurna.

2 comments:

  1. Selepas membaca blog anda, saya memang faham tentang kepentingan pengurusan masa dan pengurusan emosi.

    Kedua-dua perkara ini memang penting dalam kehidupan kita. Akan tetapi, ramai orang tidak dapat mengurus dengan baik termasuklah saya.

    Dengan iti, sebelum menjalankan sebarang tugas, kita haruslah mengambil berat terhadap kedua-dua perkara terlebuh

    ReplyDelete
  2. EQ yang tinggi merupakan elemen yang penting untuk diri kita untuk menyelasaikan masalah yang dihadapi. Dengan pengurusan EQ yang tinngi, kita dapat melatih kita menjadi orang yang berdisiplin. Orang yang berdisiplin biasanya akan mencapai kejayaan dengan mudah.
    Justeru, kita harus mendisiplin kita selalu supaya kejayaan kita akan tercapai kelak nanti.

    ReplyDelete