Friday, August 14, 2009

rehat

selepas kesibukkan satu bulan itu sudah lalu, minggu ini ada sedikit masa untuk berehat. apa yang perlu saya buat? caralah rancangan untuk menyenorokkan diri. ini merupakan satu idea yang baik. baiklah, marilah rancangan.
selepas mesyuarat hari sabtu, sudah pukul 1 petang. mengajar beberapa orang pergilah menonton wayang. GI JOE dapat sambutan yang baik. lepas menonton wayang, pergi sushi makan malam. sudah lama tidak makan sushi. tentu sedap.pada hari ahad, bolehlah saya tidur sehingga sepuas-puasnya. dua-belas? atau lebih? lepas bangun, pergi shopping bersama keluarga. sudah lama tidak shopping bersama keluarga. malam boleh minum di mamak bersama kawan yang baru balik dari luar luar negeri. sudah lama tidak bersembang bersama mereka.
semua macam rancang dengan baiknya. nampak cantik sahaja. minggu depan ada ujian pertengahan lagi. sepas itu, kerkas kerja satu pun belum siap. mana satu perlu saya buat dulu . pening betul. tambahan lagi ada PTK lagi. macam tak tahu sahaja.
oleh itu, saya rasa kita tidak boleh terlalu melepaskan diri dalam kehidupan, walaupun adanya masa cuti atau rehat. saya pernah baca satu rencana bahawa orang yang hidup tidak adanya masa yang rehat atau cuti, anda akan berehat apabila sampai masanya(meninggal).
apakah pendapat kamu?

4 comments:

  1. Oh, waiyong menduduki PTK bulan Ogos ke?
    Baiknya...

    Saya tak dapat ambil PTK bulan Ogos, kena tunggu sehingga tahun depan.

    Semoga berjaya dalam PTK.

    ReplyDelete
  2. kerja kita adalah tanggungjawab kita, kita haruslah beramanah.
    kita harus mengetahui apa yang harus kita lakukan, di samping menjalankan tugas kita juga harus menyayangi kita, kita harus rehat dengan cukup barulah kita bersemangat untuk bekerja lagi. jika tidak, kita akan hidap dalam keadaan yang penuh dengan kederitaan.
    waiyong, semoga anda dapat mengatasi masalah anda dan kehidupamu berceria selalu.

    ReplyDelete
  3. Seronoknya dengan aktiviti wai yong. Tapi jangan lupa mamakai topeng. Wabak H1N1 sedang mendekati kita. Semaga sihat.

    ReplyDelete
  4. selagi kita hidup mana ada erti rehat. Kita mesti melakukan sesuatu supaya hidup ni tak kosong. Soal aktiviti yang nak kita buat tu pulak ada pelbagai tahap , wajib, sunat, makruh, harus atau haram.... he,he

    ReplyDelete